2010 har startat

Ligger som vanligt efter i bloggandet, men å andra sidna strävar jag inte heller efter att hamna på någon topplista av mest uppdaterade bloggar. Känner inte alltid för att blogga och ibland är det nog lika bra att tankarna får snurra i huvudet istället för här. Det brukar bli lite rörigt. Visst, jag är ju tjej så jag tycker om att diskutera saker jag tycker är tunga att bära, att vrida och vrida på dem, försöka hitta olika lösningar, olika förklaringar.

Livet som familj går frammåt, och vissa dagar några steg bakåt, men jag tror att det är så i många relationer. Sen är jag också säker på att Jonas och jag är starka tillsammans.

Visst ibland har jag lust att hänga upp karl och använda mattpiskan. Vissa saker tycks bara glida rätt igenom skallen på honom!! För visst irriterar jag mig på hans snusprillor som ligger överallt, lika mycket som han irriterar sig på att jag ALDRIG skruvar på ett lock på någonting, så ofta resulterar det i att Jonas få hela läsken, såsen, eller vad det nu må vara över sig. 

Jag undar hur karhan tänker ibland, men jag har förstått att han tänker detsamma om mig.

När vi ändå är inne på området olikheter så börjar rådgivningen nu på fredag. Vi får väl se vad det ger, men jag är iallafall mycket positiv. Många säger att "vissa saker ska hållas inom husets fyra väggar" att "man inte pratar högt om att man måste söka hjälp." Varför? Varför dömma? Man har tillräckligt i sitt eget liv att fokusera på skulle jag säga. Jag menar, anledningarna skiljer sig, och vad tycks vara perfekt för någon kan vara ett fängelse för en annan.

Jag tycker att ta ett beslut att lära sig kommunicera, att vilja förstå varandra, speciellt för oss som nu också har barn och haft det ganska rörigt till och från, vilket satt sina spår, är något jag vill sträcka på mig inför. Det är ett viktigt beslut att vilja leva med en person resten av sitt liv och ska det gå måste man läka såren tillsamman inte bara riva upp dem. 

Vi vill nog bara hitta lite mer harmoni i tillvaron,  kunna få hjälp att se utanför vardagsboxen, lära sig respektera varandra på ett sätt som får båda att må bra. Varför skämmas? Tro mig, det finns betydligt värre saker än familjerådgivning att skämmas för. En del delar ju vilt med sig om hurvida deras karlar ollar dem i örat när de byter kattlådan. DET är väl förfasiken PINSAMT??? Och dessutom en jävla turnoff (Samma tjej sa förövrigt till mig när vi åkte till Spanien att "Victoria, har du tänkt på att bajset har en annan förg här?" URK!!!

Denna månad är fullbokad och ska dessutom förska trycka in lite Yoga med syrran!!
8 Party Gävle X
12 Baby cafe X
14 Babysim 13:10 och första hjälpen för barn kurs del ett
15 Familjerådgivning
17 Tandläkare Vicce
18 Tandläkare Jonas
20 BVC Bellan
21 Babysim 13:10 Första hjälpen för barn del två
26 kyrkokör
29 pappa 60 år!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha Ollar dom i örat! Du har helt rätt. Man ska stå för att man vågar. mycket i dagens samhälle är felvridet! SKulle ju till sälen men tror inte det blir någonting nu.. Det har kört ihop sig på Jonas jobb så han kan nog inte ta ledigt. Ska åka in till gävle idag. Jonas ska köra upp.. Vi får väll se hur det gå(håller tummarna) Och då passar jag och Melwin på att gå runt i stan. Tänkte fråga om du ville med. Men vi får inte med oss båda barnvagnarna och barnstolarna. Kan ju höra om du vill i alla fall? Ringer snart... Kram!

2010-01-13 @ 10:01:49
URL: http://melwinsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0