Pappaledig vs arbetslös

Jaha, då var det första dagen på Jonas pappaledighet, eller officiellt är det väl på måndag men idag är han inte här, och troligen inte imorgon heller. Gissa varför? Jo det är klart att det är arbetet som hägrar igen och tydligen kommer det öven delvis att se ut så även under pappaledigheten, så jag är en aning irriterad. Lite irriterande att Jonas alltid använder jobbet som ursäkt för att slippa en konflikt. Jaja, jag vet att så inte är fallet, men det KÄNNS så!

Ska jag vara ärlig tror jag inte att det är att han åker och jobbar som irriterar mig utan jag oroar mig för hur det kommer att bli. Vi gör saker helt på olika sätt och ännu har jag inte hört något ifrån de jobb jag sökt och för att vara ärlig vet jag inte hur vi ska få det att fungera riktigt än. Hursomhelst kommer Jonas och jag bli tvugna attt komma överrens, och vi har totalt olika uppfattnningar, då jag kommeratt vara hemma med honom en tid framöver. 

Jag är så grymt irriterad på honom! Detta ska inte bli ett inlägg med smutskastning för anledning till min irritation är ju inte enbart Jonas fel. Det är ju för att jag inte gillar att efter 8 månadeer bli tvungen att kompromissa på de rutiner som jag jobbat fram och som fungerat BRA!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Det kommer nog gå bra. -blir det för mycket kan du komma hit en timme eller två :)

2010-02-27 @ 12:00:53
Postat av: Victoria

Hahaha, absolut. Dricka lite stärkande kaffe!

2010-02-27 @ 13:00:54
URL: http://ninerwa.blogg.se/
Postat av: Jonas

Vad bra, mer av detta tack. Bra läsning...

2010-02-27 @ 15:29:10
Postat av: Jessica

Hoppas det löser sej!

Och en liten reminder bara: var försiktiga med försäkringskassan och jobb... återbetalningsskyldig är aldrig kul,

Kram!

2010-02-27 @ 23:07:46
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0