Gå ner i vikt och besök hos tandläkare

Dags att börja försöka gå ner i vikt. Jag har ju inte gått ner ett kg sedan Bellan kom. 80 pannor !!! Inte konstigt att jag har ont i fötterna som bör 15 kg mer än tidigare och dessutom har svårt med balansen. Usch hatar våra trappor hemma, vilket inte stört mig tidigare och det är inte för att det är jobbigt att gå i dem utan för att jag har så svårt med balansen. Har börjat med viktkoll, för att få lite bättr ekoll på vad sakerna jag äter innehåller. Vissa saker har dock börjat kännas bättre...främst att jag orkar ta tag i mer saker igen. Livet börjar få lite struktur.

 Har äntligen tagit tag och gått för att få ett kostandsförslag hos tandläkaren där jag inte varit på år och dar. Visst, det var lite att fixa, men inte så illa som jag trodde. Bokade även in en tid åt Jonas  då vi faktiskt går på kontrollen gratis då vi är under 30 och får något som kallas tandvårdbidrag, dvs 300 kr per år för de år man inte varit hos tandläkaren. Inte ens Jonas hade någon ursäkt nu att inte gå. Han har tydligen ännu mer tandläkarfobi än jag har agjförstått och har alltid använt förklarinegn att det är så dyrt.

Försökte boka tid åt honom senast jag var hos tandläkaren, men har inte försökt mig på det efter det då han helt
enkelt drog sig så för att gå dit att han sket i det och glömde att avboka så jag fick ta utskällningen för hans räkning när jag själv kom till tandläkaren. Men men...det måste göras om jag så ska släpa dit honom. Det är en ny tandläkare i Tierptrakterna jag nu testat....Tandläkaren verkade riktgt bra och jag hopaps verkligen de kommer ta Jonas oroa på allvar annars går han nog aldrig dit igen.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ett tips om att gå ner i vikt: Wii fit! Robban överraskade mej och kom hem med nintendo wii och det spelet, och jäklar vad det tränas här hemma. Perfekt när Wilmer sover och de andra två är på dagis =)



Kommer ni hitåt något? Vill ju träffas =)

Kraam!

2009-10-27 @ 22:17:23
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vill ha, vill ha, vill ha!! Jonas har DDR (Dance Dance revolution) hemma med dansmatta i metall vilket också är superbra och rolig träning. Gäller bara för honom at få tummen ur och koppla in den.

2009-11-01 @ 16:13:11
URL: http://ninerwa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Victoria:Önska dej i julklapp =) Det är verkligen toppen =) inne på andra veckan nu, och tre kg har rasat.

2009-11-02 @ 12:19:04
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0