Avkopplande dagar...

Jonas och jag har haft de så mysigt ute vid Svartån. Vi åkte dit igår eftermiddag med mina föräldrar när det fortfarande var sol och riktigt skönt ute. Det är så skönt att komma bort från tv, datorer och allting som man fördriver tiden med. Därute går tiden ändå, men man är ute ... Utedass är det som gäller, ingen dusch, gammalt omaka porslin, gasolspis och eldbar järnspis för att laga mat..MYSIGT!  Vi har spelat krocket, bara gått runt och lodat ibland bärbuskar, äppelträd och smultronplantor.

Cecci och jag hade en varsin badbalja som vi plaskade i när vi spenderade längre perioder av sommaren där, när vi var yngre. Nu skulle jag kanske få ner ena skinkan i den*flin*
. Då hämtade vi varmvatten från vad som kallas tvättstugan som b.la.rymmer en jättekastrull som man eldade för att få vattnet varmt i, även till disk eller bara att tvätts händerna.. 

Jonas och jag sov över i det timmrade huset som min pappa byggde innan jag föddes, som ligger precis brevid skogen, där man kan vakna fem på morgonen av ett enormt fågelliv, trampa ut i det daggvåta gräset och bara njuta av alla söta dofter, den lite kyliga morgonluften och känslan av att man är uppe innan övriga världen har vaknat till...Det är så tyst på alla mänskliga ljud att det känns som är utanför civilisationen.
 
Vi tog till och med cyklarna och begav oss ut på en tur på en smal grusväg som leder ut mellan två enorma fält på vardera sidan. Det är vekligen en frihetskänsla att känna vinden och inte vara omringad av hus utan bara av naturen. Tillsist gjorde bebis sig påmind att hon fanns och vi vände hem igen och tog lite fika.

Jag är redo bebis...du får hemskt gärna komma snart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0