En liten paus ifrån vardagen

Nu har vi kommit tillbaka från den lilla pausen. Jonas, jag, Bellan och mina föräldrar drog till Söderköping över helgen där vi stannade i en liten stuga  precis vid vattnet över natten och passade på att besöka glassbaren.
 Det var så skönt, då jag för en gångs skull inte hållit i någon planering utan bara njöt av att komma hemmifrån.

Trots att vi alla fem sov i ett rum på typ 20 kvm så hade Bellan inte väckt de andra när hon vaknade vid fem och käkade. Var så skönt att bli avlöst på morgonen vi sju när mina föräldrar gick ut på promend med Bellan så jag kunde somna om:)

Jonas spenderade mycket tid ute i båten för att fiska med min pappa medan jag och min mamma tog det lugnt, drack latte och njöt av utsikten. Jag tog ett nattdopp i sjön och satt sen och värmde mig i bastun och tittade ut igenom fönstret där regnat öste ner och smattrade mot bryggan. Men det är faktiskt riktigt skönt att bada i regnet.

Mmmm...så skönt att lämna alla spypapper, tvätten och dammråttor åt sitt öde! Jag vill ju njuta av min dotter och jag antar att det får gå före tills jag hittar en balans. Har faktiskt gått och plockat idag men försökt ta fasta på de råden jag fick, att acceptera att jag får ta det lite lugnt och märkligt nog känns att jag fått mer gjort nu när jag inte haft någon målsättning att göra något alls.  Skönt att Jonas inte gnäller på mig när han kommer hem och inget är gjort utan låter saker vara.

Måste lägga upp lite bilder från resan och tro mig att det var en stolt Jonas man hade med att göra när han fskat upp en gädda som var lika stor som Bellan!
Förresten, jag glömde ju att nämna att syrran och Richard tog en liten tur ner över dagen och gjorde oss sällskap på glassbaren..


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad mysigt ni verkade ha haft det :-)

2009-08-20 @ 21:01:40
URL: http://eha.web.surftown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0