Intervju

Var hos D AB idag för intervju till en innesäljartjänst. Kändes som jag pratade förmycket, och var inte i form för en intervju. Frågor som "Vart är du på väg" Känns som ganska stora frågor. Speciellt när det inte skulle vara en officiell intervju. Jag menar vart jag är på väg? Kom igen...jag vet inte ens hur natten kommer se ut...

Jag har ångest över att börja jobba, helt klart och självförtroendet har fått sig en del törnar sist jag testade att jobba som säljare. Bara tanken på att hamna i samma situation fick mig att knappt våga gå in idag. Dessutom möttes jag i dörren av en annan säljare som jag tidigare konkurerade emot och när han förstod att det var jag som ar där på intervju visade han tydligt sitt missnöje. "Det är ju du som var så jävla giftig." Tilläggas är att det är ett gäng bestående av fem karlar där de alla jobbat i branschen runt 15 år och alla mer eller mindre med sälj, så jag kände lite som de hade förväntningar att min nivå av tidigare kontakter skulle vara betydligt högre och var tvungen att bromsa dem om och om igen.

Jag har faktiskt ingen aning om vad de kommer säga. Det får gå som det går. Jag måste lyssna på mina känslor den här gången och sätta gränser för att orka. Lika bra att göra klart var jag står i från början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0