Guidat på tyska idag

Det har regnat och varit riktigt trist väder idag. Inte många besökare har kommit förbi mig i smedjan, mer än ett par trevliga 15 åringar som gått på sommarlov, så döm om min förvåning när en liten grupp kom in och bad mig guida på tyska. Jag kände mig lite off, självförtoendet vacklade lite, och jag sa att jag inte hade ordförrådet att klara detta och skulle  vara lunchavbytare efter 10 minuter, men till sist gick med på att försöka och lyckades ändå guida dem i smedjan i nästan en halvtimme efter att ha fått ok ifrån min kollega som skulle ha fått lunchrast. Det kändes skönt att prata tyska igen, det har jag inte gjort på evigheter, men de var bara tacksamma då de hade svårt att förstå engelska. Kändes verkligen som detta gjorde min dag. De tackade och berömde fterår och sånt får mig må bra


Kommentarer
Postat av: Cecci

Haha fan va grymt:) En annan får ju bara ångest över att behöva prata engelska på jobbet nån gång ibland... Blir ju helt ställt:D

2010-06-11 @ 22:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0