Idag var det beräknad förlossning...

Heeeej,

Måste fasiken skryta med att jag har varit ute och cyklat med Jonas idag på min BF! Kan knappt tro att idag har det verkligen gått nio månader. I höstas kändes det ju som det var en evighet till juni. Antar att när jag nu är framme vid beräknat förlossningsdatum så inser jag att det verkligen är nära nu och det  känns rätt läskigt!

Jonas och jag tog en promenad i skogen (Aha, ännu en sportaktivitet på BF!!) och pratade en hel del om vad vi är nervösa för efter att hon är född. Ingen idee att diskutera förlossningen mer, efter våran förra diskussion har vi helt enkelt kommit fram till att vi tänker båda på det en hel del, men i och med att vi kommer ha olika roller under förlossningen är det nog naturligt att vi spelar upp det olika och då ororar oss för olika saker. I och med att jag är rätt känslig på blir det bara jobbigare för Jonas.  Kändes jätteskönt att gå hand i hand i skuggan och bara känna ett det mesta har fallit på plats och att vi både undrar över så fåniga saker som "Hur kommer vi veta varför hon skriker" "Kommer vi verkligen känna när vi ska klä på/ta av henne kläder?" osv...

Har varit ute och planterat lite mer blommor, och även Jonas har hållit på i trädgården och sett till att vi nu kommer få cocktailtomater *mycket nöjd*

Vi har haft en riktigtt skön dag med ovanligt få humörssvägningar...skönt för oss båda. Jag har dessutom blivit klar med gungstolen idag och jag blev t.o.m nöjd!! Lägger in bilder imorgon.

Förövrigt....tittade mig själv i spegel och det känns faktiskt som magen börjat hänga ner... kom igen nu liiiite ialllafall:)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Victoria,alla vi här nere på Cypern tänker på er varje dag.Vi har ett par goda vänner i England som smsar och frågar hur det är med er.Hppas du får en fin dag .Kramar från susanne.

2009-06-29 @ 12:05:59
Postat av: Jessica

Har det hänt något än?

Kom igen bebis, kom ut! Finns ju en liten kille här som vill hälsa på dej ;-)

Kram!

2009-06-30 @ 15:33:31
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0