Persisk lammgryta

Detta blev kvällens middag. Jonas är ju lite petig när det kommer till mat, även fast han själv inte håller med om det. (Karlar!!) Fast jag ska inte klaga,  han är väldigt hemma i köket och får till riktiga smarriga maträtter när han exprimenterar. 

Tyvärr har han varit av åsikten att lamm smakar kofta och räkor egentligen borde heta kräkor. Jag är ju av en annan åsikt och skulle gärna ha dessa ingredienser på bordet hemma oftare, så jag tänkte att jag skulle försöka med lamm, Jag tyckte att det blev riktigt gott med chillin och koriandern, tyvärr var Jonas av en annan åsikt:) *Skratt* jag skulle fasiken ha tagit en bild av honom istället! Fast han anstängde sig iallafall för att vara ärlig men smidig. Hmm...det blir nog ingen mer lammrätt på ett tag...






Kommentarer
Postat av: Jessica

Såg ju rätt så gott ut, om det inte hade varit lamm ;-)

Håller med Jonas, lamm och räkor går inte att äta... =D jag är grymt kräsen när det gäller maten, jag är nog lite av en mardröm att bjuda på middag...

2009-06-18 @ 16:23:00
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0