Profylax i Gävle

Idag gick Jonas och jag på profylaxkurs i Gävle hos Eva Timmerdahl och var mycket nöja. Tre timmar som jag tror vi båda tyckte var värda pengarna. Vi pratade mycket om vad man kan förvänta sig och be om utan att känna sig dum. 

Tex kan man ha med sig massageolja i lavendel, föda i sina egan kläder om man inte vill ha landstingets, säga till innan om man vill ha personal som är energiska och puschar på i stil med "kämpa på" "lite till " ta i mer" eller någon som är lite lugnare och kanske lägger en hand på axeln och inte pratar lika mycket.

Vi tränade dessutom tillsammans med ett annat par på hur man kan sitta under öppningsskedet, hur man tillsammans kan sammarbeta och hur andning utan att hyperventilera kan göra mig mer lugn.Känns jättebra att Jonas fått lite knep hur han ska kunna hjälpa mig som uppmuntran, massage och stöd i olika ställningar. När vi testade med andningen och att Jonas samtidigt masserade och smekte min rygg fick mig verkligen att slappna av.

Eva var mycket lugn och förtroendeingivande och jag känner verkligen mig lugnare och bättre förberedd inför förlossningen.

Det som jag tycker var bra var dessutom att detta var en påbyggnad till föräldrautbildningen och därmed inte så lång. Det kostade 700 kr per person
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0