Den senaste röda familjemedlemen:)

Det blev en bil:) Vi var ute och provkörde och den var helt underbar. Efter att ha suttit från Tierp ner till Stockholm i en bil varm som en bastu dyrkade jag AC:n i den ny pärlan. Fan jag tycker synd om Jonas som kör så mycket och spenderar timmar i den bilen varje dag...

Dessutom var Jonas på hugget och lyckades få till att få kamremmen utbytt och en större repa fram fixad i priset. Säljarna var inte jobbiga och på, utan det kändes som de visste att de inte skulle ha problem att sälja den om vi tackade nej, men däremot var de mer än villiga på att åtgärda de sakeran som vi påpekade. Jonas ringde bara typ 20 min efter att bilen lades ut vilket bara var tur. Yippiee nu är den vår (Oki snart iallafall)

Den röda färgen på lilla pärlan var faktiskt riktigt snygg och jag hoppas vi hinner få hem den innan Bellen kommer. Bilen är i Täby så vi kanske tar ett besök förbi Berga nästa vecka om vi kommer kunna hämta den på onsdag som planerat.





Vi kom hem vid 9 och jag frågade Jonas lite halvt på skoj om vi skulle åka och ta ett kvällsdopp och han nappade på det:) Innan vi kom i var Jonas nervös och sa att jag INTE fick simma så långt ut, jag kunde ju börja få värkar. Haha han är så söt min älskling. Jag har faktiskt helt missat att han går på tårna mer än vad jag gör. Det fick mig att tänka på häromdagen när vi var inne på ica och jag råkade tjuta till av förtjusning när jag såg den nya MER smaken krusbär, bara att Jonas höll på hoppa i taket för han trodde vattnet gick. *skratt* Hursomhelst, tillbaka till badandet. Jag skrattade bara åt honom och sa att han väl fick bogsera in mig då!

Vi stod och fjompade oss ett tag då solen var påväg ner bakom berget, men i kom vi och njöt i full drag att simma runt i den lagom svala urspränga dammen efter många vaaaarma timmar i bilen....Ahhhhh!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till den fina bilen.Vi väntar här också på att ni ska ringa och säga nu är hon här.Men hon verkar trivas där inne i magen.Kram på er från Susanne

2009-07-03 @ 08:19:55
Postat av: Jonas

MEr bilder på bilen finns i min blogg. En skönhet på fyra hjul :)

2009-07-03 @ 09:47:04
URL: http://www.tirpitz.se
Postat av: Linda

Jag har pirr i magen av väntan på det nya livet...

När kommer hon?

Kram Linda

2009-07-03 @ 22:59:09
URL: http://littalej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0