Jobba i Skottland?

Märkligt hur glad jag blev när jag fick ett mail på Facebook idag. Det var min gamla chef som behövde min hjälp. Jag var en aning nervös när jag kontaktade dem, då jag var lite fundersam vad det rörde sig om.

Det var inget att vara nervös över! De ringde och undrade om jag skulle vara intresserad att jobba på några veckors uppdrag, då jag tydligen uppfyllde kraven på ett nytt projekt, i Skottland. När jag sa att jag var mammaledig kändes det lite som jag stack hål i ballongen tyvärr. Jag tycker väl inte att jag är mindre kompetent eller ambitös för att jag har barn.

De skulle vidarbefodra mitt namn så får vi se vad det innebär. Jag vet ju inte ens om Jonas kan vara pappaledig, men nämde för min gamla chef att det skulle gå om jag och min mamma skulle få åka. Jag ringde henne direkt efter samtalet för att se om hon var sugen och precis som jag misstänkte var hon helt på om det skulle gå med hennes jobb. Min mamma är guld värd ska ni veta och dessutom den personen jag gjort många av resorna med när jag var yngre. Hon skulle då vara mormorledig och ta hand om Bellan...

Jag får helt enkelt vänta och se om de fortfarande tycker jag är intressant nu när jag har barn. Bebben måste i vilket fall som helst ha ett pass, vilket jag tänkte göra på måndag.

Kommentarer
Postat av: Cecci

Appappappapp Tänker du smita med våran lilla Bellan?

Fy skäms:P

Kul med jobberbjudande, var det gamla chefen från irland?

2009-08-29 @ 10:23:05
Postat av: Victoria

Nä inte alls. Det finns ju faktiskt något som heter mosterledigt tror jag vilket innebär att du skulle kunna följa med:)

2009-08-30 @ 01:12:56
URL: http://ninerwa.blogg.se/
Postat av: Cecci

Tänkte väl det:P

2009-08-30 @ 09:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0