Bloggen

Har kategoriserat de inlägg jag kunde för att bloggen skulle bli lite lättare att få fram det man vill läsa. Jag vet i och försig inte hur mycket det tjänar till då jag går i tankar att flytta bloggen permanent ifrån blogg.se till Jonas server(Tirpitz)Jonas har suttit och jobbat med photoshop för att fixa lite bilder som jag vill ska ligga på den nya bloggen.

Ibland är det inte dummt att ha en itsnubbe i huset. Tex att få fram en hemadress via ett ipnummer är omöjligt såvida man inte jobbar hos internetlevantören. Så ni som kommenterar anonymt kan känna er säkra för det skulle inte falla mig in att publicera era adressuppgifter eller vilka ni är bara för att jävlas eller skrämma folk ifrån att kommentera anonymt främst för att jag inte kan och delvis för att det är olagligt. 

 Kanske bra att veta om någon nu skulle påstå sig kunna detta.  Nackdelen med nätet är väl kanske just detta att i och med att man kan vara just anonym så känner sig många sig oåtkommliga och skriver saker som de aldrig skulle kunna stå för om de behövde framföra detta i verkliag livet.

Jag bjuder in till en öppen dialog, även kritik och tar nu därför bort modereringen som jag satte upp.  Jonas och jag har pratat en del om det här och han och han har en poäng, ganska många faktikst. Bjuder man på en öppen blogg får man också vara beredd på kritik. Framför jag mina åsikter måste folk som läser och känner att de inte delar dem få säga sitt och ja det var ju tanken...så nu ska jag försöka komma tillbaka på rätt spår med vad bloggen var tänkt att vara, däremot det som sker utanför bloggen är en helt annan sak. 

Däremot kan det dock vara värt att tänka till innan man gömmer sig bakom skärmen och klickar sänd om man verkligen kan stå för det man skriver. Personligen kommenterar jag aldrig anonymt, jag ser ingen vits i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0