Inte bra på att guida ungar!

Sitter på jobbet, turistbyrån för att vara exakt därför har jag tillgång till dator drygt 30 minuter. Det har varit riktigt kul hitentills då vi har några teaterelever de kommande två veckorna som följer med mig runt på turerna och hoppar in med små pjäser vid olika tillfällen under guidningen. Det kändes som gästerna verkligen uppskattade detta och själv tyckte jag verkligen de gjorde ett bra jobb!

Själv föredrar jag att guida vuxna pga att jag inte är bra på att guida barn på ett sätt som blir intressant för dem. Jag analyserar för mycket om "kommer de förstå om jag säger det så här" Osv så det blir oftast stelt då jag inte vet vilken nivå jag ska lägga mig på då mycket i guidningen handlar onm tekniken.

Jag har varit med några av de andra guiderna när de har barngrupper och de får det att flyta så naturligt, vet vilka skämt som passar, vilka små hjälpmedel de ska plocka fram för att fånga barnens intresse. Men på ett sätt är barn mer skrämmande då det är så brutalt ärliga och i och med att jag själv vet att mina guidningar för barngruppar inte är toppen utan att jag behöver känna mig helt bekväm med vuxna först blir jag alltid mer nervös att se ett barn i gruppen än 15 vuxna Haha...fånigt jag vet:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0